お客様各位
この度、LiveAgent.jpの全てのアカウントをLiveAgent.comのグローバルアカウントへ統合することとなりました。開発元からのスケジュールおよび具体的な移行方法の決定が遅れたため、事前の告知ができず、十分な準備期間を設けられないまま対応をお願いすることとなり、大変ご迷惑をおかけして申し訳ございません。なお、ドメインについては、従来通りLiveAgent.jpをご利用いただけます。
本統合に伴い、これまでの日本市場向けのサブスクリプションプランと価格は、すべてグローバルのサブスクリプションプランと価格に変更されます。日本市場のプランと価格は契約開始時のものが継続適用されてきたため、現在のグローバルのプランや価格とは異なっております。そのため、お客様には無料移行期間中に、新しい契約内容での利用継続か、もしくは契約終了かをご選択いただく必要がございます。
本統合は全てのグローバルアカウントを対象として進められているため、日本市場独自の対応は困難であることにつきましても、何卒ご理解賜りますようお願い申し上げます。
グローバル版への移行により、最新機能をすべてご利用いただけますので、無料移行期間中にぜひお試しください。
なお、現在当社で実施しているクレジットカード決済は、今月末をもって終了させていただきます。
重ねまして、事前告知が直前となりましたこと、また、移行に伴う価格やプランの変更によりご迷惑をおかけすることを、深くお詫び申し上げます。
株式会社インターワーク
LiveAgentサポートチーム
お客様各位
平素より、LiveAgentをご利用いただき、誠にありがとうございます。
この度、より良いサービスをご提供するため、日本の総代理店(株式会社インターワーク)でご購入いただいたサブスクリプションプランを、新しいLiveAgentプランへ移行させていただくことになりましたので、ご案内申し上げます。
【移行の背景】
2023年には、LiveAgentは新しいサブスクリプションプラン体系(スモール、ミディアム、ラージ、エンタープライズ)を導入いたしました。しかしながら、これらの変更はリセラープランには適用されず、以前のサブスクリプションモデル(チケット、チケット+チャット、オールインクルーシブ)のまま継続されてきました。
これらの旧プランは2年近く新規販売を停止しており、新機能やアップデートの提供も行っておりません。リセラー経由でご購入いただいたお客様には価格を据え置き、継続利用を提供してまいりましたが、現状では以下の理由により、これらの追加リセラー・サブスクリプションの維持が極めて困難な状況となっております:
- システムアップデートにおける互換性の確保に多大な技術的リソースが必要となっている
- 複数のプラン体系の並行維持により、運用コストが増大している
- 効果的なカスタマーサポートの提供が困難になってきている
- 人件費やシステム運用費用の物価上昇による経費の著しい増加
これらの課題を解決し、より良いサービスを提供するため、新プランへの移行が必要不可欠となっております。
この度の移行に伴い、特に現在より低価格の旧プランをご利用のお客様においては、新プランへの移行により料金が上がる可能性がございます。
このような状況を考慮し、お客様に十分なご検討時間を設けさせていただくため、以下の対応をさせていただきます:
- 1ヶ月間の無料トライアル期間をご提供
- 2025年2月末までトライアル版を通じて新プランの全機能をお試しいただけます
- トライアル期間中は、新プランの機能やサポートを制限なくご利用可能
これにより、お客様が新プランの価値を十分にご理解いただいた上で、最適なプランをお選びいただけるものと考えております。
【移行スケジュール】
お客様に円滑な移行をしていただくため、十分な準備期間と移行期間を設けさせていただきました。新プランへの移行は以下のスケジュールで進めさせていただきます:
• 2025年1月末:現行プランから新プランへの無料トライアル版への移行
• トライアル期間:2025年2月28日まで
【お客様へのサポート】
価格面での変更が生じる可能性を考慮し、以下のサポートをご用意しております:
- 1ヶ月間の無料トライアル期間で、新プランの機能を十分にお試しいただけます
- トライアル期間中は、マイアカウントセクションで新プランの詳細情報をご確認いただけます
- お支払方法は、クレジットカード、PayPal、電信送金など、複数のオプションをご用意しております
【重要なご確認事項】
- 2025年1月最終週に、お客様のアカウントを現在のサブスクリプションから新しいプランに基づく無料トライアル版に移行いたします。このトライアルは2025年2月28日まで続きます。
- トライアル中は、左のメニューパネルに「星」アイコンが表示され、マイアカウントのセクションに移動します。ここでは、利用可能なサブスクリプションプランと価格に関する詳細情報をご覧いただけます。マイアカウントセクションの詳細については、下記をご覧ください: https://support.liveagent.com/565910-LiveAgent-My-Account-section
- 日本語訳のURL:https://support.intwk.co.jp/liveagent/148619-LiveAgent-My-Account-section
- トライアル期間中にサービスを継続する場合は、新しいプランを選択し、請求情報を更新する必要があります。カード、PayPal、電信送金など、さまざまなお支払い方法をご利用いただけます。
- サービスを継続されない場合は、2月末までに必要なデータをエクスポートしてください。データエクスポートに関する情報は下記をご覧ください: https://support.liveagent.com/879619-How-to-export-data-from-LiveAgent
日本語訳のURL:https://support.intwk.co.jp/liveagent/581349-How-to-export-data-from-LiveAgent
この移行に伴い、各お客様に最適なプランをご提案することには限界がございますが、ご不明な点やご質問がございましたら、専門スタッフが詳しくご説明させていただきますので、どうぞお気軽にお問い合わせください。
今後とも変わらぬご愛顧を賜りますよう、よろしくお願い申し上げます。
敬具
LiveAgentチーム
(interworkによって翻訳されました)
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英語版は下記:
Dear customer
Thank you very much for your continued use of LiveAgent.
In order to provide better service, we are pleased to announce that we will be migrating the subscription plans purchased through our sole distributor in Japan (Interwork Inc.) to the new LiveAgent plan.
[Background of migration].
In 2023, LiveAgent introduced a new subscription plan structure (Small, Medium, Large, and Enterprise). However, these changes did not apply to the reseller plans, which have continued in their previous subscription models (Ticket, Ticket + Chat, and All-Inclusive).
We have suspended new sales of these older plans for nearly two years and have not offered any new features or updates. We have kept prices the same and offered continued use to customers who purchased through resellers, but currently it is extremely difficult to maintain these additional reseller subscriptions due to the following reasons:
- Significant technical resources are required to ensure compatibility in system updates
- Operating costs are increasing due to the maintenance of multiple plan systems in parallel
- Providing effective customer support is becoming increasingly difficult
- Significant increase in expenses due to higher prices for labor and system operation costs
In order to resolve these issues and provide better service, it is essential to transition to the new plan.
With this transition, customers, especially those who are currently using the lower-priced old plan, may see their rates increase as a result of the transition to the new plan.
In consideration of this situation, and in order to allow our customers sufficient time to consider the situation, we will take the following actions:
- Provides a one-month free trial period
- You can try out all the features of the new plan through the trial version until the end of February 2025
- Unlimited access to new plan features and support during the trial period
We believe this will allow customers to fully understand the value of the new plan and choose the best plan for them.
Migration Schedule
To ensure a smooth transition for our customers, we have provided sufficient time for preparation and transition. The transition to the new plan will proceed according to the following schedule
- End of Jan. 2025: Transition from the current plan to a free trial version of the new plan
- Trial period: until February 28, 2025
Customer Support
In consideration of possible changes in pricing, we offer the following support
- A one-month free trial period allows you to fully test the features of the new plan
- During the trial period, you can find more information about the new plan in the My Account section
- We offer several payment options, including credit card, PayPal, and wire transfer.
Important Notes.
- During the last week of January 2025, we will transfer your account from your current subscription to a free trial version based on the new plan. This trial will last until February 28, 2025.
- During the trial, you will see a "star" icon in the left menu panel, which will take you to the My Account section. Here you will find detailed information about available subscription plans and pricing. For more information on the My Account section, please visit: https://support.liveagent.com/565910-LiveAgent-My-Account-section URL in Japanese translation: https://support.intwk.co.jp/liveagent/148619-LiveAgent-My-Account-section
- If you wish to continue service during the trial period, you must select a new plan and update your billing information. We accept a variety of payment methods including card, PayPal, and wire transfer.
- If you do not wish to continue the service, please export the necessary data by the end of February. For information on data export, please see: https://support.liveagent.com/879619-How-to-export-data-from-LiveAgent
URL for Japanese translation: https://support.intwk.co.jp/liveagent/581349-How-to-export-data-from-LiveAgent
While we are limited in our ability to offer the best plan for each customer during this transition, please feel free to contact us if you have any questions or concerns, and our professional staff will be happy to explain in detail.
We look forward to your continued patronage.
Yours truly
Support Team |